Obecné informace
Základní údaje o škole
Název: | Základní škola Štěrboholy, příspěvková organizace |
---|---|
Adresa: | U Školy 285, 102 00, Praha 10 – Štěrboholy |
Telefony: | 272 655 335 – ředitelka školy |
222 767 311 – zástupkyně ředitelky pro 1. stupeň | |
222 767 312 – zástupkyně ředitelky pro 2. stupeň | |
272 700 409 – účetní | |
272 702 408 - vedoucí školní jídelny | |
E-mail: | Všichni zaměstnanci mají e-mailovou adresu příjmení bez diakritiky@zssterboholy.cz. |
Identifikační údaje: | IČO 70885451 |
IZO 102 337 527 | |
RED IZO 600 041 352 | |
datová schránka b7rmgr5 | |
Bankovní spojení: | Česká spořitelna, a.s., pobočka Praha 10 |
Základní škola – číslo účtu: 291949389/0800 | |
Školní jídelna – číslo účtu: 19-291949389/0800 | |
Ředitelka školy: | Mgr. Eva Kollmannová |
Zástupkyně ředitelky pro 1. stupeň: | Mgr. Jana Kubíčková |
Zástupkyně ředitelky pro 2. stupeň: | Mgr. Lenka Klasnová |
Zřizovatel školy
Název: | Městská část Praha – Štěrboholy |
---|---|
Adresa: | Ústřední 527/14, Praha 10 – Štěrboholy |
Telefon: | 608 580 583 |
E-mail: | sterboholy@zris.mepnet.cz |
IČO: | 00231371 |
Starosta: | František Ševít |
Školská rada
Zřízena ke dni | 1. 1. 2006 |
---|---|
Složení | Ing. Jan Mrázek (za zákonné zástupce) |
Mgr. Jana Kubíčková (za pedagogické pracovníky ZŠ) | |
Ing. Jan Lapka (za MČ Praha - Štěrboholy) | |
skolskarada@zssterboholy.cz | |
Zápisy ze zasedání | školní rok 2024/2025 |
15. 10. 2024 | |
Charakteristika školy
Jsme školou, která se nachází v klidné, okrajové části Prahy, v Městské části Praha 10 - Štěrboholy. Příspěvková organizace Základní škola Štěrboholy vykonává činnost základní školy, školní družiny, školního klubu a školní jídelny. V září 2024 se stala plně organizovanou školou s 1. až 9. ročníkem. Základní škola má kapacitu pro vzdělávání 300 žáků, školní družina 120 dětí, školní klub 30 žáků a kapacita školní jídelny je 420 strávníků.
Škola prošla od roku 2010 několika rekonstrukcemi. Ta největší a nejzásadnější proběhla v letech 2017 až 2019, kdy byla k původní budově školy přistavena nová část s osmi kmenovými učebnami, sborovnou a kabinety pro učitele, školní kuchyní, školní jídelnou, gymnastickým sálem a centrálními šatnami. V roce 2021 došlo k další rekonstrukci související s otevřením druhého stupně – vybudování sociálního zázemí pro žáky druhého stupně, nové počítačové učebny a relaxační a herní zóny. V roce 2022 došlo k rekonstrukci suterénu, kde byly vybudovány zcela nové odborné učebny - učebna fyziky a chemie, učebna výtvarné výchovy, žákovská kuchyně a dílny.
Škola má k dispozici 12 kmenových učeben, gymnastický sál, počítačovou učebnu, učebnu fyziky a chemie, učebnu výtvarné výchovy, čtyři plně vybavené žákovské kuchyňky, dílny na polytechnickou výchovu, 5 učeben pro školní družinu a školní klub a přípravnou třídu, knihovnu a školní jídelnu. K pohybovým aktivitám žáci využívají gymnastický sál, školní zahradu s terénní skluzavkou, hřiště s umělým povrchem, které je doplněno basketbalovými koši, běžeckou dráhou s umělým povrchem a doskočištěm pro skok daleký. Pro hodiny tělesné výchovy a sportovní projekty škola využívá tělocvičnu ve sportovní hale, která sousedí přímo s naší budovou, sokolovnu TJ Sokol Štěrboholy či prostory a sportoviště v parku Hrušov.
Koncepce školy
Koncepce školy
Cíle vzdělávání
- poskytovat žákům kvalitní všeobecné vzdělání
- rozvíjet osobnost každého žáka
- respektovat zvláštnosti, osobní dispozice žáků
- učit žáky komunikovat v mateřském jazyce, cizím jazyce a prostřednictvím moderních informačních technologií
- pracovat s odbornou literaturou, propojovat učivo několika předmětů
- učit žáky formulovat vlastní názory
- věnovat se žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a žákům nadaným
- u všech žáků podporovat zájem o studium
Cíle výchovného procesu
- zaměřit se na etiku, slušné chování a mravní hodnoty
- rozvíjet osobnost každého žáka tak, aby byl schopen samostatně myslet a rozhodovat se (např. v návaznosti na projekt Rozhodni se sám)
- vést žáky k ohleduplnosti a toleranci k jiným lidem
Metody a formy práce
- klademe důraz na tvořivé myšlení, individuální přístup a diferenciaci učiva podle schopností jednotlivce
- hra, jako samozřejmá součást vzdělávacího procesu
- dáváme prostor diskusi a k vyjádření vlastních názorů a postojů
- zohledňujeme žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
- využíváme iniciativy žáků samotných, nabízíme jim alternativní způsoby učení (projektové dny, skupinové práce, ...)
- podporujeme tvůrčí činnost žáků
Školní vzdělávací program
Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání - Naše cesta. Školní vzdělávací program je k nahlédnutí v ředitelně školy.
Projekty
Rozhodni se sám + portfolio
V rámci PT OSV žáci vytvářejí vlastní portfolia mapující jejich práci během školního roku a směřující k rozvoji schopnosti sebepoznání a sebehodnocení.
Pomáháme
Motivujeme a vedeme naše žáky k účasti na celorepublikovém projektu Čtení pomáhá, který podporuje čtenářství a zároveň umožňuje podílet se na charitativní činnosti.
Ukaž a vyprávěj
Celoroční projekt směřující k rozvoji osobnosti žáka (PT –OSV), ke schopnostem mluvit na veřejnosti, toleranci a naslouchání. Žáci jednotlivých ročníků si připravují prezentace na individuálně zvolené téma.
Naše tělo - Our body
Čtyřikrát do roka se žáci měří a váží, zaznamenávají si údaje a sledují tak, jak se jejich tělo vyvíjí a proměňuje.
Třídíme, minimalizujeme
V rámci PT EV žáci třídí odpad do příslušných odpadkových košů v každé třídě a přispívají tak k ochraně životního prostředí. Součástí tohoto projektu je i účast v celorepublikové soutěži Recyklohraní a spousta dalších environmentálních akcí školy.
Centra
Podzimní, Vánoční a Velikonoční Centra nabízí velké množství tematicky zaměřených činností. Žáci si dle svého zájmu volí aktivitu, které se následně věnují po dobu dvou vyučovacích hodin.
Škola nanečisto
Projekt pro naše budoucí prvňáčky, který je nenásilnou formou seznamuje se školním prostředím a s některými činnostmi se školou spojenými.
Ovoce do škol, Mléko do škol
V rámci MPP se snažíme o vytvoření správných stravovacích návyků ve výživě žáků, zlepšování zdravotního stavu a prevence obezity.
Komunitní kruh
Žáci si utužují a vylepšují komunikativní dovednosti, sociální dovednosti, psychické otužování, budování pozitivního třídního klimatu, umění sebereflexe.
Štěrboholští chodí pěšky
Projekt, jehož pilotní díl byl realizován v dubnu 2019, se opírá o následující pilíře: Duben – měsíc bezpečnosti, Šetříme životní prostředí, Chůze – nejzdravější pohyb, Pohyb jde ruku v ruce s dobrou náladou, Dobrá nálada je základním kamenem ZŠ Štěrboholy.
Naděl knihu
Učitelé 1. i 2. stupně každoročně vypracují seznam knih, které ve školní knihovně chybí a měly by tam patřit. Žáci se svými rodiči si dle vlastního rozhodnutí mohou vybrat knihu, kterou chtějí škole nadělit a tím školní knihovnu obohatit.
Po schodech se neběhá
Pravidlo, které platí a platit i nadále bude. V základní škole Štěrboholy je jedinou výjimkou účast v tomto projektu, jehož smyslem je připomenout si, že každý pohyb je důležitý a hýbat se lze prakticky všude. No a ty naše schody si o to vyloženě říkají…
Kudy k nám
Ze stanice metra Depo Hostivař autobusem č. 163 nebo č. 208 do zastávky Štěrboholy. Dále zde staví autobusy 224 a 228.
JÍZDNÍ ŘÁDY: autobus č. 163, 208, 224, 228.
Bezbariérový přístup
Nová budova základní školy je bezbariérová. Pro invalidy je k dispozici výtah (pouze v doprovodu zaměstnance školy) - vstup bočním vchodem, u branky č. 1 (při čelním pohledu na budovu školy VLEVO) nutno zvonit na p. školníka. Pro rodiče s kočárky - vstup brankou č. 2 (při čelním pohledu na budovu školy VPRAVO), bočním schodištěm vybaveným ližinami se dostanete k hlavnímu vchodu.